We wtorek rano wystąpiły trudności w płatnościach kartą w całym kraju. Problemy zaczęli zgłaszać klienci banków PKO BP, Santander, Pekao czy ING. Posiadacze kart Visa i Mastercard sygnalizowali, że nie mogą dokonywać płatności.
– Otrzymaliśmy sygnały, że były utrudnienia w realizacji transakcji kartami Mastercard. To była chwilowa awaria, która już nie występuje – mówi money.pl Joanna Błaszczyk z centrum prasowego PKO BP. I zastrzega, że „nie było żadnych utrudnień po stronie PKO BP”.
W serwisie internetowym downdetector.pl w godzinach 8-9 pojawiło się wiele zgłoszeń dotyczących również innych banków lub problemów z działalnością samych kart płatniczych.
Problemy z bankowością zgłaszane były w całej Polsce.Serwis dobreprogramy.pl podał, że klienci sygnalizowali problemy z przelewaniem pieniędzy w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. To miało dotyczyć przede wszystkim klientów Santandera, PKO Banku Polskiego oraz Banku ING.
Sam ING jednak rano uspokajał. Rzecznik prasowy banku Piotr Utrata wyjaśnił, że ING nie otrzymało żadnych informacji od klientów dotyczących problemów z płatnościami.
Jesteśmy świadomi zgłoszeń niektórych posiadaczy kart, którzy doświadczają trudności w trakcie płacenia. Mimo że systemy Visa działają prawidłowo, pracujemy z naszymi partnerami nad ustaleniem szczegółów – Visa odpowiedziała money.pl w komentarzu przesłanym do redakcji.
Awaria w Wielkiej Brytanii
Trzy tygodnie temu o awarii kart płatniczych Visa i Mastercard informował brytyjski dziennik „The Independent”. Nie można było płacić za zakupy.”Zarówno Visa, jak i Mastercard potwierdziły, że ich użytkownicy mieli problemy z dokonywaniem płatności i że wraz ze swoimi partnerami prowadzą dochodzenie w tej sprawie” – informował dziennik.
– Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy posiadacze kart mają problemy z dokonywaniem płatności – tłumaczył rzecznik prasowy Visa.
W podobnym tonie wypowiadał się przedstawiciel Mastercard. – Jesteśmy świadomi pewnych problemów z transakcjami płatniczymi u wybranych sprzedawców w Wielkiej Brytanii i współpracujemy z naszymi partnerami, aby zebrać więcej informacji. Obecnie nic nie wskazuje na to, by problemy te były związane z naszą siecią – mówił 11 lipca rzecznik firmy.
źródło:money.pl